Zoekmachine optimalisatie

Met deze tips verbeter je de SEO
13 september 2018
Google Analytics trainingen
19 september 2018
Alle blogberichten

Zoekmachine optimalisatie

SEO, ook wel bekend als zoekmachine optimalisatie, is er gratis voor zorgen dat jouw website zo goed mogelijk is geoptimaliseerd en verbeterd. Het doel? De vindbaarheid vergroten in zoekmachines zoals Google en Bing. Op deze manier kan er voor brand awareness gezorgd worden wat op den duur kan leiden tot engagement met de doelgroep. Hierbij is de kans groot dat er actie wordt ondernomen wat resulteert in een conversie.

Wanneer SEO wordt toegepast, kan jij er gratis voor zorgen dat jouw website bovenaan in de zoekmachines komt te staan: dit zijn de organische resultaten. Ook zijn er betaalde resultaten; dit wordt SEA genoemd, oftewel zoekmachine adverteren. Deze advertenties zijn te herkennen aan het vierkantje met Adv. erin.

Bij SEA betaal je dus voor het tonen van jouw website in de zoekresultaten. Bij SEO optimaliseer je je website zo goed mogelijk, zodat het gratis bovenaan komt te staan in de zoekmachine.

Om hoog te scoren in de organische zoekresultaten, moet je wel beschikken over de goede zoekwoorden. Deze zoekwoorden kunnen door middel van de analytische tools Google Keyword Planner en Searchmetrics in kaart worden gebracht. Deze gegevens kunnen geïmporteerd worden in Excel; dit leidt tot een groot database van de relevante zoekwoorden. Aan de hand hiervan kan de copywriter relevante content schrijven.

SEO, ook wel bekend als zoekmachine optimalisatie, is er gratis voor zorgen dat jouw website zo goed mogelijk is geoptimaliseerd en verbeterd. Het doel? De vindbaarheid vergroten in zoekmachines zoals Google en Bing. Op deze manier kan er voor brand awareness gezorgd worden wat op den duur kan leiden tot engagement met de doelgroep. Hierbij is de kans groot dat er actie wordt ondernomen wat resulteert in een conversie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *