Is Influencer Marketing toegankelijk voor iedereen?

Tips voor bedrukte T-shirts
27 oktober 2017
SEO specialist worden
19 april 2018
Alle blogberichten

Is Influencer Marketing toegankelijk voor iedereen?

Het contact met een aantal bloggers is gelegd. Het is de bedoeling dat zij jouw product of dienst gaan ‘aanprijzen’. De bloggers heb je met zorg gekozen, want zij zijn jouw nieuwe marketinginstrument. De influencer marketeers zorgen ervoor dat jouw product of dienst een betere naamsbekendheid krijgt en een positief artikel kan de verkoop zomaar doen stijgen. Dan reist de vraag op: is elke influencer geschikt voor deze job?

Het antwoord op deze vraag is makkelijk te geven: nee. Niet iedere influencer is geschikt om de taak van influencer marketeer op zich te nemen. Het is belangijk dat je eerst een influencer marketing onderzoek doet. Wat is de doelgroep die je wilt bereiken en welke influencer is onderdeel hiervan?

Het belang van social media
Maar dat is niet het enige waar je op moet letten. Je kunt namelijk een influencer marketeer hebben gevonden die perfect past in de doelgroep. Sterker nog, hij of zij is de doelgroep en kan dus exact bepalen wat jouw product of dienst voor hem/haar doet. Er is één probleem. De influencer heeft maar een klein netwerk. De blog wordt door een kleine groep gevormd en ook het aantal volgers op social media is niet om over naar huis te schrijven. Hoe vervelend het ook is, deze influencer is dan niet wat je zoekt.

Geloofwaardigheid van influencer marketing
De geloofwaardigheid van influencers is namelijk heel erg belangrijk. Een influencer met een groot bloggers network maken jouw succes. De reden waarom? Heel simpel. De influencer heeft van zichzelf al een grote groep volgers. Deze volgers zijn de influencer om een reden gaan volgen. De influencer plaatst artikelen of vlogs die de doelgroep aanspreken. De volger heeft meerdere artikelen en vlogs gelezen en wordt steeds meer into de influencer. De influencer is betrouwbaar en zijn of haar mening doet ertoe. Hij of zij is een naam in de wereld van jouw dienst of product.

Influencer marketing heeft enorme invloed
De invloed van influencers die het goed aanpakken is enorm. Binnen de doelgroep zijn zij bijna een bekendheid. “Heb je de nieuwe blog van Teddlicious al gelezen? Ze bespreekt vandaag de nieuwe Mac make-up.” Dit soort uitspraken onder de doelgroep zijn heel gewoon. Het netwerk werkt voor de influencer. De influencer marketeer helpt zijn of haar artikel nog beter bij de doelgroep te brengen door een bericht te delen op Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat. De influencer is altijd aanwezig en op de hoogte van de nieuwst ontwikkelingen, interessant voor zijn of haar doelgroep. Op het proces nog makkelijker te maken kan er gebruikt gemaakt worden van een Nederlandse influencer marktplaats.

De influencer marketeer neemt werk uit handen
De influencer marketeer moet dus goed uitgekozen worden. Wanneer de influencer marketeer aan al jouw eisen voldoet, bespaart het je werk. Hij of zij beoordeelt je product of dienst en plaatst een eerlijke en betrouwbaar artikel hierover. Mooi meegenomen is het enthousiasme van deze influencers. Vaak blijft het niet bij één berichtje op de socials. Bij binnenkomst, de review zelf en een terugblik; veel bloggers schuwen niet om het product of dienst meerdere malen op de blog/vlog te benoemen.
Bron: Juulr.com

Het contact met een aantal bloggers is gelegd. Het is de bedoeling dat zij jouw product of dienst gaan ‘aanprijzen’. De bloggers heb je met zorg gekozen, want zij zijn jouw nieuwe marketinginstrument. De influencer marketeers zorgen ervoor dat jouw product of dienst een betere naamsbekendheid krijgt en een positief artikel kan de verkoop zomaar doen stijgen. Dan reist de vraag op: is elke influencer geschikt voor deze job?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *