Webwinkel laten maken
26 oktober 2017
Tips bij het starten van een eigen bedrijf
27 oktober 2017
Alle blogberichten

Google adwords en call to action

Google Adwords kan voor bepaalde bedrijven erg veel voordelen bieden. Desalniettemin merken wij dat veel bedrijven zomaar wat doen en daardoor niet het succes behalen wat ze zouden kunnen behalen. In dit artikel gaan we kijken waar dit aan ligt en hoe de call to action op een website het verschil kan maken. Lees snel verder wanneer je momenteel een Google Adwords campagne aan het runnen bent of wanneer je van plan bent om van start te gaan.

Waarom falen Google Adwords Campagnes

Het succes van Google Adwords campagnas hangt van ontzettend veel factoren af. Ten eerste zal jou business geschikt moeten zijn voor Google Adwords. Bepaalde producten of diensten worden niet via het internet aangekocht, dus dan kun je je afvragen of het handig is van Google Adwords gebruik te maken. Daarnaast spelen de gekozen zoekwoorden, de advertentie de landingspagina en de call to action een grote rol in het succes van jouw Google Adwords campagne.

Call to action

Wat wil je dat jouw bezoekers gaan doen? Het antwoord op deze vraag is de call to action. Het kan zijn dat je de bezoekers persoonlijke gegevens wilt hebben, zodat je contact met ze kunt opnemen. Of dat je graag producten of diensten verkoopt, die de bezoeker via de website kan aanschaffen. Of dat je graag meer inschrijvingen voor de nieuwsbrief wilt hebben. Wat de call to action ook mag zijn, het is belangrijk dat het element (contactformulier of bestelbutton) op de juiste plek staat.

Wanneer er veel relevante bezoekers naar je website komen, maar je geen resultaat boekt dan ligt dit waarschijnlijk aan de landingspagina (inclusief de call to action button). Wil je meer weten? Neem dan eens een kijkje op de Google Adwords Universiteit.

Google Adwords kan voor bepaalde bedrijven erg veel voordelen bieden. Desalniettemin merken wij dat veel bedrijven zomaar wat doen en daardoor niet het succes behalen wat ze zouden kunnen behalen. In dit artikel gaan we kijken waar dit aan ligt en hoe de call to action op een website het verschil kan maken. Lees snel verder wanneer je momenteel een Google Adwords campagne aan het runnen bent of wanneer je van plan bent om van start te gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *