Actualiteit

Het laatste nieuws


Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes in de media. Alles op het gebied van logo's en huisstijlen. Speciaal voor jou geselecteerd.

  • Decentralized Finance (DeFi): de nieuwe basis van vertrouwen in de financiële wereld?
    by Jan Scheele on 25 oktober 2020 at 08:00

    Cryptovaluta als Bitcoin beginnen steeds populairder te worden. Bedrijven als Facebook, Amazon, Google en Apple hebben inmiddels ook de directe aanval op het bancaire systeem geopend met hun eigen financiële diensten. De nieuwste trend in de fintech-wereld die snel bekendheid krijgt, is Decentralized Finance (DeFi). Wat is het, wat kun je ermee en hoe zien

  • Coronatijd goudmijn voor complottheorieën: wat doe je er tegen?
    by Eric van den Berg on 24 oktober 2020 at 07:00

    De coronacrisis versterkt het beeld dat we in een complexe desinformatiemaatschappij terecht zijn gekomen. Als je om je heen kijkt, vliegen ‘alternatieve feiten’, complottheorieën van QAnon en post-truth over corona en aanverwante zaken je om de oren. Wat doe je ertegen? Waar vóór de uitvinding van de drukpers het probleem een tekort aan informatie was,

  • Gonny Vink: “We gaan straks niet meer naar kantoor voor individueel werk”
    by Hans Koekkoek on 23 oktober 2020 at 11:00

    “Ik geloof dat mensen in de toekomst niet meer naar kantoor gaan om individueel werk te doen.” Aan het woord is Gonny Vink, oprichter en chief happiness officer van work21. “Er ontstaat straks een hybride vorm, we gaan het werken thuis en op kantoor combineren. Dit is niet alleen voor het milieu beter, maar ook

  • Google Ads: belangrijke wijzigingen & wat dat betekent voor de toekomst
    by Martijn Hoekstra on 23 oktober 2020 at 06:00

    De afgelopen maanden en jaren heeft Google Ads een aantal impactvolle veranderingen doorgevoerd. Elk van deze veranderingen heeft op korte termijn gevolgen voor je campagnes. Daarnaast hebben ze allen belangrijke implicaties voor de toekomst van Google Ads als advertentieplatform. Deze veranderingen hebben impact op iedereen die adverteert via Google Ads. Dit heb ik ook zelf

  • Waarom je moet blijven experimenteren met je marketingstrategie
    by Jaap Jacobs on 22 oktober 2020 at 13:00

    Technologieën, de bedrijfswereld en de samenleving veranderen continu. En ook klanten, concurrenten, trends en onvoorziene gebeurtenissen zijn onvoorspelbare factoren die invloed uitoefenen op onze marketingstrategie. Bijna dagelijks presenteren zich nieuwe uitdagingen die ons dwingen om onszelf te blijven ontwikkelen. Dat vergt soms veel flexibiliteit en leergierigheid. Om toch slimme keuzes te kunnen maken, en jezelf

  • De toekomst van merken: humor en empathie
    by Tamara Wouda on 22 oktober 2020 at 11:00

    Hoeveel bedrijven vragen zich af of ze iets moeten met maatschappelijke onderwerpen? Meng je je daar als merk juist wel of juist niet in? Weet jij waar je merk voor staat? Als je die vraag kunt beantwoorden is het ook makkelijker om gepast te reageren op wat er gaande is in de maatschappij. Als jij

  • De ultieme werkervaring begint met provoceren
    by Chantal Deen on 22 oktober 2020 at 09:00

    Als de coronacrisis ons iets heeft geleerd, is het wel ons vermogen om een compleet nieuwe werkwijze te omarmen. Mensen die nooit hadden thuisgewerkt, willen nu niet meer anders. Deze pandemie heeft ons, gek genoeg, de regie gegeven om ons werk anders in te richten. En je tijd. Even lekker de hond uitlaten kan op

  • Geef je een Zoom-training? Elke 7 minuten interactie [+ 16 andere tips]
    by Kim Swagemakers on 22 oktober 2020 at 06:00

    Geef je een training op afstand? Dan is het slim iedere 7 minuten een interactiemoment in te lassen. En eigenlijk moet bij zo’n remote training alles anders: de interactie, de opdrachten, de timing, de slides, de opbouw, de opening, de energizers… Tips hiervoor deel ik in dit artikel. Wat ik in februari dit jaar al

  • Jan Bommerez: “Waar ervaring vroeger je waarde vergrootte, is het nu een probleem”
    by Hans Koekkoek on 21 oktober 2020 at 12:00

    “We zijn de hele tijd bezig met problemen bevechten dan mogelijkheden te ontwikkelen.” Expert in transformatieprocessen Jan Bommerez ziet in deze tijd nog veel angst, en zou liever zien dat we ons richten op kansen. Die liggen in creativiteit en niet zozeer in ervaring. “Sterker nog, met ervaring blijf je te veel in het oude

  • Ingrijpende veranderingen in Google Analytics: wat is nieuw?
    by Bo Lansdaal on 21 oktober 2020 at 09:00

    Het bekendste analyseprogramma ter wereld heeft een nieuwe, grote update gekregen: Google Analytics 4 (GA4). Met de introductie van het event-driven datamodel, het einde van de bounce rate, makkelijker cross-platform meten en meer. Ik deel de belangrijkste vernieuwingen in dit artikel. GA4 is de nieuwste grote makeover van Google Analytics. Het was al sinds juli

  • Google Ads: tips voor je budget & optimalisatiescore
    by Pascal Selles on 21 oktober 2020 at 06:00

    Google Ads wordt steeds complexer en Google probeert adverteerders daarbij te helpen. Met behulp van de optimalisatiescore worden adverteerders aangemoedigd campagnes te ‘optimaliseren’. Om de optimalisatiescore te verbeteren geeft Google Ads allerlei aanbevelingen. Vaak zitten daar goede tips tussen, maar niet altijd. Hoe haal je dan toch zoveel mogelijk uit deze aanbevelingen? In dit artikel

  • Afgestemde marketing- en salesstrategie: bereik het in 4 stappen
    by Dagmar Snoeren on 20 oktober 2020 at 12:00

    Smarketing is het op elkaar afstemmen van marketing- en salesstrategieën. Meer dan ooit is het belangrijk dat sales en marketing op één lijn zitten om merkbekendheid te creëren en nieuwe leads binnen te halen. Als sales en marketing goed op elkaar afgestemd zijn, zorg je namelijk voor een consistent beeld in het hoofd van jouw

  • PR-power begint bij ambitie, verhalen & stakeholders
    by Vincent Mirck on 20 oktober 2020 at 11:00

    Persberichtje sturen en journalisten nabellen? Nee, zo kun je PR in 2020 écht niet meer serieus samenvatten. De kracht van Public Relations zit hem meer dan ooit in de connectie met het brede veld aan stakeholders en het vertellen van een consistent verhaal, waar de ambitie vanaf spat. De reputatie van een bedrijf hooghouden of

  • Maak van je virtuele strategische sessie een succes [4 quick tips]
    by Jan Scheele on 20 oktober 2020 at 09:00

    Nu het herfstseizoen is begonnen en thuiswerken weer de norm is, worden strategische sessies of ‘heisessies’ in rap tempo van het veld naar de virtuele wereld getrokken. Juist nu is het ontzettend belangrijk om met het team samen te gaan zitten, te reflecteren en vooruit te kijken. Maar hoe zet je een succesvolle virtuele sessie

  • De beste CX-strategie: beloof je klant eens wat minder
    by Bas Brouwer on 20 oktober 2020 at 06:00

    De noodzaak van een gedegen CX-strategie (customer experience-strategie) is de laatste jaren voor veel bedrijven pijnlijk duidelijk geworden. Toch wordt dit onderwerp nog altijd angstvallig ontweken in menig boardroom. “Waarom hebben we een CX-strategie nodig? Nét iets meer bieden dan de concurrent zorgt toch al voor tevreden klanten?” Dat is vaak de wedervraag van het

  • Hogere conversie? Verlaag de mentale inspanning van je klant
    by Eric van den Berg on 19 oktober 2020 at 12:00

    Om je online conversie te verhogen, moet je je klant soms een subtiel duwtje in de goede richting geven. De hoogste conversie bereik je als je je klanten helpt door ze niet op te zadelen met te veel ballast: zet je website zo in elkaar dat mensen ook doen waarvoor ze gemotiveerd zijn. Ik herken

  • 12 simpele machine learning-tools voor webshops
    by Dennis Vreeke on 19 oktober 2020 at 09:00

    Je hebt je verdiept in alle online marketing-kanalen en vraagt je af hoe je nog verder kunt groeien nu je al zoveel geoptimaliseerd hebt voor je webshop. Om je concurrentie een stapje voor te zijn, kun je bezig gaan met machine learning (AI). In dit artikel laat ik jou 12 concrete en simpele machine learning-tools

  • De top 8 meestgemaakte fouten in Google Analytics
    by Lars Maat on 19 oktober 2020 at 06:00

    Ik ben groot fan van Google Analytics. Dat komt omdat je er ontzettend veel belangrijke metrics mee kunt monitoren en ziet hoe je website functioneert. Of wellicht moet ik zeggen: hoe je websitebezoekers reageren op je website. Of de effectiviteit van je onlinemarketing-strategie, de content op je website, de gebruikerservaring en de functionaliteit op verschillende

  • Maak eerst de inhoud van je website, daarna pas het ontwerp
    by Vincent Alblas on 18 oktober 2020 at 07:00

    Column – Stel dat je de hoofdontwerper bent van de auto’s van Mercedes. Geen slechte baan, toch? Jouw ervaring met design en gebruiksvriendelijkheid zorgt voor mooie, praktische wagens. Je nieuwe assistent-ontwerper bruist van het enthousiasme en kan niet wachten om zijn eerste auto te ontwerpen. Dat treft, want de bazen van het hoofdkantoor hebben zojuist

  • Contentmarketing: 5 essentiële fases om onder de knie te krijgen [infographic]
    by Bianca van de Ketterij on 17 oktober 2020 at 07:00

    Contentmarketing heeft een steeds belangrijkere plek ingenomen bij veel organisaties. Het uitdragen van je verhaal, visie en toegevoegde waarde wordt verpakt in diverse vormen. Denk maar eens aan nieuwsberichten, blogs, video’s, whitepapers, webinars en infographics. Daarbij is het belangrijk dat je niet zomaar met hagel gaat schieten maar bewust aan de slag gaat met het

  • Automattic Awarded Coveted Spot on Forbes Cloud 100 List
    by Selena Jackson on 14 oktober 2020 at 13:16

    Automattic recognized in the definitive list of the Top 100 Private Cloud Companies in the World.

  • A New Way to Publish Your Blog Posts Simultaneously as Twitter Threads
    by Gary on 13 oktober 2020 at 03:51

    Share your entire WordPress blog post as Twitter thread–every word, image, and video will be carried over to the social media platform. It’s never been easier to amplify the reach and engagement of your content beyond WordPress.

  • The New Jetpack Search Add-On
    by Greg Ichneumon Brown on 9 oktober 2020 at 02:06

    As your website grows, it becomes challenging for visitors to find exactly what they need. Being prolific and publishing lots of posts and pages is a net positive for engaging and growing your audience, but it also means visitors may be more likely to find content that isn’t relevant to …

  • Deepen Engagement on Your Website with Loom Video Embeds
    by retrofox on 8 oktober 2020 at 14:30

    WordPress.com allows you to embed videos onto any page or post of your website within seconds. Whatever type of content you have on your website, you can deepen engagement with video from YouTube, TikTok, DailyMotion, Vimeo, or your own video file uploads. And as of this week, you can now embed Loom videos.

  • A Look at How We Updated Fonts on WordPress.com
    by Ian Stewart on 7 oktober 2020 at 14:39

    We recently updated WordPress.com’s fonts and wanted to give you a behind-the-scenes look at how we chose the list. Here’s an example of a few of them in use. We looked at several criteria when curating our selections to give your site’s visitors the best experience. First, we looked at …

  • A Better Way to Discover Blogs and Get Inspired
    by Shakti Mb on 23 september 2020 at 10:00

    Today, we’re announcing improvements to WordPress Reader on your mobile app.

  • Toward zero: Reducing and offsetting our data center power emissions
    by Yanir Seroussi on 21 september 2020 at 23:59

    Following the massive Australian bushfires earlier this year, I was motivated to act within my role as a data scientist at Automattic to help fight anthropogenic climate change. Together with colleagues from across the company, we formed an employee resource group focused on sustainability. We are pleased to announce that …

  • Start Taking Donations, Tips, and Contributions for Your Creative and Professional Pursuits
    by Austin Lau on 10 september 2020 at 15:42

    With the Donations block, you can now accept payments for all types of donations — and build a recurring revenue stream.

  • Expert Advice: Stay On Top of Your Business with Jetpack CRM
    by Marjorie R. Asturias on 8 september 2020 at 14:18

    Never lose a lead by using Jetpack CRM to maximize your sales funnel. Learn how at this free webinar.

  • Seedlet: A New, Sophisticated Theme Fully Powered By the Block Editor
    by Jeff Ong on 26 augustus 2020 at 12:00

    Seedlet is the newest theme that shows off the versatility of the block editor.

  • De visuele editor van WordPress
    by Wil Ransz on 20 juni 2018 at 14:42

    Voor het maken van berichten en pagina’s heb je een tekstverwerker, een editor, nodig. WordPress heeft er zelfs twee; een visuele editor en een tekst editor. Beide WordPress editors zijn beschikbaar voor berichten, pagina’s en custom post types (speciale berichten) zoals portfolio berichten en WooCommerce producten. Met de tekst editor kun je in HTML werken.

  • WordPress 4.4 – Clifford
    by Wil Ransz on 9 december 2015 at 07:50

    Afgelopen nacht is WordPress 4.4 beschikbaar gekomen. Deze versie van WordPress is genoemd naar jazztrompettist Clifford Brown. Met “Clifford” maakt WordPress een aantal grote stappen. Een deel daarvan zal voor de meeste WordPress gebruikers niet direct zichtbaar zijn. We bekijken de meest in het oog springende verbeteringen. Bericht Bekijken In het Bericht Bewerken scherm, onder

  • WordPress beveiligingssleutels en SALT’s
    by Wil Ransz on 20 november 2015 at 13:26

    WordPress maakt gebruik van beveiligingssleutels en SALT codes. Bijvoorbeeld voor het autoriseren van contentbewerkingen. Maar ook de inloggegevens opgeslagen in cookies worden hiermee onleesbaar gemaakt. Elke keer als je WordPress gebruikt, maar je ook gebruik van deze sleutels en SALT’s. In dit bericht kun je daar meer over lezen. Oorspronkelijk waren cookies kleine tekstbestandjes in

  • WordPress 4.3 – Billie Holliday
    by Wil Ransz on 18 augustus 2015 at 20:12

    Daar zijn we weer met een nieuwe versie van WordPress. Versie 4.3 heeft als koosnaam “Billie” gekregen, dit ter ere van jazzlegende Billie Holiday. In dit bericht passeren de belangrijkste wijzigingen de revue. Dat zijn: menu’s in de Customizer site afbeelding (favicon) via Customizer plekje voor de Customizer in de werkbalk tekstpatronen in de visuele

  • De Algemene Instellingen van WordPress
    by Wil Ransz on 18 augustus 2015 at 14:09

    Na installatie is WordPress eigenlijk direct klaar voor gebruik. De ene website is echter de andere niet. Bepaalde zaken moeten daarom voor verschillende websites ook verschillend worden ingesteld. Dit soort details worden vastgelegd via de Instellingen van WordPress. Het Instellingen menu van een nieuwe WordPress installatie omvat zes links: Algemeen, Schrijven, Lezen, Reacties, Media, en

  • Het WordPress Beheerdersmenu
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 15:38

    In het bericht Het WordPress Dashboard wordt kort verwezen naar het WordPress beheerdersmenu (Administration Menu of Admin Menu). Het beheerdersmenu is de zijbalk die altijd zichtbaar is aan de linkerzijde van de beheerderspanelen. Vooral al WordPress helemaal nieuw voor je is, kan die veelheid aan mogelijkheden overweldigend overkomen. Met dit bericht bied ik je een

  • De WordPress Werkbalk
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 09:33

    Ingelogde gebruikers zien bovenaan in het scherm een balk. Dat is de WordPress Werkbalk (WordPress Toolbar). Er is maar één werkbalk, maar je ziet er inderdaad twee. Bij de introductie in WordPress 3.1 werd deze balk de Admin Bar genoemd. Ook in de programmacode wordt deze naam nog steeds gebruikt. Als dus iemand verwijst naar

  • Het WordPress Dashboard
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 07:17

    Na het inloggen op een WordPress kom je terecht op het Dashboard. Het doel van dit instrumentenpaneel is je in een oogopslag informeren over de status van de website. Hierboven zie je het Dashboard van Webpoli. Niet alles wat je op het bovenstaande scherm ziet behoort tot het WordPress Dashboard. Het Dashboard omvat het paneel

  • Aankondiging mogelijke database update in verband met gedeelde termen
    by Wil Ransz on 12 augustus 2015 at 12:32

    Volgende week dinsdag, 18 augustus, komt waarschijnlijk WordPress 4.3 beschikbaar. Althans dat is de planning. Vooruitlopend daarop, heeft StudioPress een nieuwe versie van het Genesis Framework uitgebracht. Maak je gebruik van het Genesis Framework, dan is het ten zeerste aanbevolen dat je update naar Genesis 2.1.3, vóórdat je update naar WordPress 4.3. Dit heeft alles

  • De Media Instellingen van WordPress
    by Wil Ransz on 10 augustus 2015 at 11:45

    Zodra je met WordPress een afbeelding uploadt, maakt WordPress daar geheel automatisch miniaturen van. En wel in drie verschillende formaten. Het maakt daarbij niet uit of je een afbeelding toevoegt via de Mediabibliotheek, of tijdens het maken van een bericht of een pagina. De afmetingen van deze drie formaten kun je instellen via de WordPress