Actualiteit

Het laatste nieuws


Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes in de media. Alles op het gebied van logo's en huisstijlen. Speciaal voor jou geselecteerd.

  • 10 logo-designtrends voor 2020 [infographic]
    by Bianca van de Ketterij on 18 januari 2020 at 08:00

    Apple, Coca-Cola en Google. Zomaar een paar merken met een herkenbaar logo. Een beeld dat meer is dan een afbeelding. Het straalt kracht en beleving uit. Toch hebben ze allemaal gemeen dat het beeld in de loop van de tijd beetje bij beetje is veranderd. Het krijgt een opfrisbeurt om mee te gaan in de

  • Kan blockchain consumentenvertrouwen terugwinnen?
    by Jan Scheele on 17 januari 2020 at 13:00

    Kan blockchain-technologie een rol spelen in het herstellen van consumentenvertrouwen? Namaakeieren en -garnalen, zand dat als peper wordt verkocht en gekleurd suikerwater als appelsap. De schandalen rondom voedselfraude worden steeds bizarder, soms volledige producten, soms gedeeltelijk. Zo heeft onderzoek uitgewezen dat 43 procent van de Amerikaanse zalm verkeerd gelabeld is, 70 procent van de ‘Italian

  • Google blokkeert in 2022 trackingcookies in Chrome
    by Dirk Verbeeck on 17 januari 2020 at 10:00

    Google kondigt aan dat ze vanaf 2022 trackingcookies (third-party cookies) bannen in hun browser Chrome. Wat betekent dit voor bedrijven en marketeers? Google geeft het eerlijk toe in hun aankondiging: ze weten het zelf ook niet helemaal. Hoe het internet eruit gaat zien als ’s werelds grootste browser geen trackingcookies/third-party cookies meer accepteert? Dat kunnen

  • Bepaal in 3 stappen het échte succes van je online marketing
    by Gerard Rathenau on 17 januari 2020 at 07:00

    Online marketing is voor iedere website cruciaal. Zonder te investeren in online marketing is groeien als ondernemer een bijna onmogelijke opdracht. Dat klinkt logisch, maar wanneer is je online marketing nu echt succesvol? Ik merk in de praktijk dat het nog niet zo eenvoudig is om het succes van online marketing te bepalen. Waarom is

  • De toekomst van CX: hoe word je fit for the future?
    by Karoline Wiegerink on 16 januari 2020 at 13:00

    Hoe staat het met de transitie naar een meer digitale klantbediening? En hoe zorg je ervoor dat die technologie niet leidend is, maar dat je blijft kijken naar wat het doet voor klanten en hun beleving? CX-leiders delen hun ervaringen en visie over de customer experience van de toekomst. Op initiatief van PvKO, Platform voor

  • Jongeren zijn ook online minderjarig: hoe handhaven we de wet?
    by Onno Hansen-Staszynski on 16 januari 2020 at 10:00

    Jongeren zijn kwetsbaar online. Toch worden wetten die hen moeten beschermen, niet gehandhaafd. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit wél gebeurt, en wat is daarvoor nodig? Veel internetgebruikers maken zich zorgen over hun privacy, ook in 2020. Tegelijk maken weinig mensen gebruik van hun privacyrechten. Ze geloven steeds minder in de effectiviteit van overheidsmaatregelen

  • Conversie-optimalisatie in 2020: trends & handige tips
    by Joren van Gilst on 16 januari 2020 at 07:00

    Organisaties die in 2020 nóg meer rendement uit hun digital marketing-inspanningen willen halen, doen er goed aan conversie-optimalisatie steviger in hun strategie te betrekken. Het wordt steeds gemakkelijker om bezoekers overtuigender en op een steeds persoonlijker niveau aan te spreken. Met welke ontwikkelingen kun jij in 2020 je voordeel doen? Ik begin met een terugblik:

  • Zo stel je een persprotocol op. Short & simple!
    by Chantal Deen on 15 januari 2020 at 12:00

    “Oh maar die vraag kan ik toch ook gewoon zelf beantwoorden?”, is een zin die je als woordvoerder liever niet van een collega hoort als hij een journalist aan de lijn heeft. Natuurlijk kan jouw collega gepassioneerd vertellen over jullie product of dienst. Maar een journalist te woord staan is een ander vak. Een verkeerde

  • Zo maak je impact op social media: learnings van McDonald’s en Rode Kruis
    by Promoted on 15 januari 2020 at 09:00

    De best scorende bedrijven en mensen op social media gaan voor meer dan bereik alleen: ze willen impact bereiken en echt waarde halen uit hun verhalen en campagnes. Wie zijn ze en wat kun jij van ze leren? Het gebruik van dark social stijgt: van alle mensen die regelmatig berichten delen met anderen doet 63

  • De Belastingdienst: niet leuker, maar klantgerichter!
    by Martin Damen on 15 januari 2020 at 07:00

    Door de hele toeslagenaffaire gaat de Belastingdienst op de schop: de dienst wordt opgeknipt in 3 onderdelen. Terug naar de basis. Goed nieuws voor de klant, als je het ons vraagt. Want welke klant is gebaat bij zo’n enorme mega-organisatie? Bij de Belastingdienst werken bijna 30.000 mensen. 30.000! Daar kun je de hele gemeente Diemen

  • Het is hoog tijd dat we augmented reality serieus gaan nemen
    by Leander Roet on 14 januari 2020 at 13:00

    Augmented reality (AR) is allang geen ver toekomstbeeld meer. 70 procent van de 210 miljoen dagelijkse gebruikers van Snapchat speelt gemiddeld drie minuten per dag met AR-lenzen. Ook steeds meer grote merken zien het potentieel in van dit nieuwe creatieve canvas. Hoog tijd dus om een aantal mythes de wereld uit te helpen. ‘Lessons in

  • Purpose to the people! Maak impact met je statement
    by Ronald Faas on 14 januari 2020 at 10:00

    Veel bedrijven worstelen met hun purpose. Hoe definieer je dit? En wat houdt het precies in? Het heeft geen nut om simpelweg je vroegere missie-statement om te dopen tot purpose. Het is namelijk echt iets anders en een duidelijke en doordachte purpose heeft veel impact. In dit artikel vertel ik je hoe je dit aanpakt,

  • Je whitepaper verspreiden: 10 tips + handige checklist
    by Sander Kalkman on 14 januari 2020 at 07:00

    Whitepapermarketing is een onmisbaar onderdeel geworden van de marketingstrategie binnen B2B-organisaties. Goede whitepapermarketing leidt tot meer en betere leads en helpt je thought leadership te claimen binnen jouw domein. Allemaal duidelijk, maar wanneer is whitepapermarketing succesvol? Je kunt nog zulke waardevolle content creëren, maar als je je doelgroep niet weet te bereiken dan heb je

  • Zo meet je de bijdrage van online advertenties aan je offline verkoop
    by Jasmijn Kramer on 13 januari 2020 at 13:00

    Het winkelgedrag is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Zo oriënteren veel mensen nu online voordat zij een product of dienst afnemen. Ondernemers met een fysieke winkel die ook online adverteren, vinden het een uitdaging om uit te zoeken wat hun investering in online advertenties oplevert in offline omzet. Dit meet je met Store Visits

  • Zo scoor je met een overtuigende Powerpoint, Prezi of Keynote
    by Eric van den Berg on 13 januari 2020 at 10:00

    Of het nu om een offertegesprek gaat, een briefing, een lezing of een workshop: een digitale presentatie met aantrekkelijke slides is cruciaal. Wil je dit jaar goed voor de dag komen, dan heb ik een aantal betoverende tips waar je enorm blij van wordt. Zo maak je een geweldige presentatie waarmee je je je klant

  • De kracht van klantgedrag: 3 tips om je e-mailmarketing te versterken
    by Promoted on 13 januari 2020 at 09:00

    De meeste organisaties zien het belang van het verzamelen van demografische, geografische en andere gegevens over klanten. Hoe meer je weet, hoe beter je kunt inspelen op hun wensen en behoeften. Maar met deze data alleen ben je er nog niet. Want wat als het (klik)gedrag afwijkt van de ‘feiten’? Ontdek in deel 1 van

  • Dé online trends & ontwikkelingen voor 2020
    by Tineke Pauw on 13 januari 2020 at 07:00

    Wat brengt 2020 voor digital marketing, online communicatie, social media en tech? De redactie van Frankwatching zet voor jou de opvallendste online trends op een rij. Onze experts delen hun visie op deze ontwikkelingen en geven je meteen handige tips mee. Lees (of scan) en sla het op, zodat jij straks voor je werk weer

  • Nooit meer afgeleid: maak jezelf ‘indistractable’
    by Vincent Mirck on 12 januari 2020 at 08:00

    Hoe houd je focus in een wereld vol verslavende afleiding? Hoe bereik je anno 2020 je doelen zonder van het pad te raken? Een ‘indistractable mindset’ geeft jou de teugels terug van je leven en verlost je van het eeuwige ‘moeten’. Ontdek nú jouw nieuwste goede voornemen! Mensen zijn kampioen in afgeleid raken. Onze smartphones,

  • Haal het beste uit videomarketing: 100+ statistieken & feiten [infographic]
    by Sanne Bekkema on 11 januari 2020 at 08:00

    90% van de personen die een productvideo bekijkt, zegt dat dit helpt bij het maken van een aankoopbeslissing. En 64% van de consumenten is eerder geneigd om een product te kopen na het bekijken van een productvideo. Waarom maakt dan nog maar 9% van de bedrijven gebruik van YouTube? Gelukkig zien steeds meer bedrijven de

  • Het jaarverslag online first: 7 steengoede voorbeelden
    by Désirée Battjes on 10 januari 2020 at 07:00

    Terwijl de accountants de cijfers optellen en consolideren, maken wij van communicatie ons op voor de volgende ronde jaarverslag. Hoe gaan we het verhaal van de resultaten, de hoogte- en dieptepunten dit jaar vertellen? Online, zo dachten wij. Waarom moet dat jaarverslag in print? Elk jaar is het een flinke klus. De cijfers verdienen een

  • Power Users Rejoice: You've Got SFTP and Database Access
    by Ian M. on 18 december 2019 at 18:48

    Three new hosting management tools give you direct access to your site’s files and data.

  • New Theme: Twenty Twenty
    by Danny Dudzic on 10 december 2019 at 21:22

    Meet Twenty Twenty, the brand new WordPress default theme.

  • PHP 7.4 Just Came Out, and So Did Our PHP Version Switcher
    by Andrija Vucinic on 28 november 2019 at 15:51

    If your site is on the Business or eCommerce plan, you can switch to the newest version of PHP today.

  • A New Way to Earn Money on WordPress.com
    by Artur Piszek on 12 november 2019 at 14:00

    With Recurring Payments, your supporters become your sustainers, and a reliable income stream frees you to push your creative boundaries.

  • Join us in a Digital Climate Strike
    by Jack Lenox on 12 september 2019 at 10:09

    This September, millions will take to the streets to demand an end to the age of fossil fuels. Show your solidarity by displaying a digital climate strike banner for the month.

  • WordPress.com and Fiverr Partner to Launch “WordPress.com Fundamentals” Course
    by Marjorie on 11 september 2019 at 10:00

    Looking for a step-by-step video course on how to build a website? We've got you covered.

  • When Experienced Women Engineers Look for New Jobs, They Prioritize Trust and Growth
    by Cate Huston on 28 augustus 2019 at 15:24

    Automattic, WordPress.com's parent company, set out to learn how to boost applications from women and non-binary developers.

  • The Second Edition of Our “Learn User Support” Workshop Is Open for Signups
    by Rose P on 10 augustus 2019 at 02:00

    Starting August 19, we'll offer another virtual course for women interested in a technical-support career.

  • Four New WordPress.com Color Schemes
    by Caroline Moore on 24 juli 2019 at 15:00

    We’ve added four new color schemes to customize your WordPress.com dashboard!

  • More Stats, Better Stats, Faster Stats: A Whole New Mobile Experience
    by Sylvester Wilmott on 16 juli 2019 at 16:00

    If you’re like me, Stats is one of your most-visited screens in your WordPress app — we all want to know people are reading! Whether you use iOS or Android, the latest versions have Stat updates that bring you more useful data, faster. Updates to the layout, available statistics, and …

  • De visuele editor van WordPress
    by Wil Ransz on 20 juni 2018 at 14:42

    Voor het maken van berichten en pagina’s heb je een tekstverwerker, een editor, nodig. WordPress heeft er zelfs twee; een visuele editor en een tekst editor. Beide WordPress editors zijn beschikbaar voor berichten, pagina’s en custom post types (speciale berichten) zoals portfolio berichten en WooCommerce producten. Met de tekst editor kun je in HTML werken. Het bericht De visuele editor van WordPress verscheen eerst op Webpoli.

  • WordPress 4.4 – Clifford
    by Wil Ransz on 9 december 2015 at 07:50

    Afgelopen nacht is WordPress 4.4 beschikbaar gekomen. Deze versie van WordPress is genoemd naar jazztrompettist Clifford Brown. Met “Clifford” maakt WordPress een aantal grote stappen. Een deel daarvan zal voor de meeste WordPress gebruikers niet direct zichtbaar zijn. We bekijken de meest in het oog springende verbeteringen. Bericht Bekijken In het Bericht Bewerken scherm, onder Het bericht WordPress 4.4 – Clifford verscheen eerst op Webpoli.

  • WordPress beveiligingssleutels en SALT’s
    by Wil Ransz on 20 november 2015 at 13:26

    WordPress maakt gebruik van beveiligingssleutels en SALT codes. Bijvoorbeeld voor het autoriseren van contentbewerkingen. Maar ook de inloggegevens opgeslagen in cookies worden hiermee onleesbaar gemaakt. Elke keer als je WordPress gebruikt, maar je ook gebruik van deze sleutels en SALT’s. In dit bericht kun je daar meer over lezen. Oorspronkelijk waren cookies kleine tekstbestandjes in Het bericht WordPress beveiligingssleutels en SALT’s verscheen eerst op Webpoli.

  • WordPress 4.3 – Billie Holliday
    by Wil Ransz on 18 augustus 2015 at 20:12

    Daar zijn we weer met een nieuwe versie van WordPress. Versie 4.3 heeft als koosnaam “Billie” gekregen, dit ter ere van jazzlegende Billie Holiday. In dit bericht passeren de belangrijkste wijzigingen de revue. Dat zijn: menu’s in de Customizer site afbeelding (favicon) via Customizer plekje voor de Customizer in de werkbalk tekstpatronen in de visuele Het bericht WordPress 4.3 – Billie Holliday verscheen eerst op Webpoli.

  • De Algemene Instellingen van WordPress
    by Wil Ransz on 18 augustus 2015 at 14:09

    Na installatie is WordPress eigenlijk direct klaar voor gebruik. De ene website is echter de andere niet. Bepaalde zaken moeten daarom voor verschillende websites ook verschillend worden ingesteld. Dit soort details worden vastgelegd via de Instellingen van WordPress. Het Instellingen menu van een nieuwe WordPress installatie omvat zes links: Algemeen, Schrijven, Lezen, Reacties, Media, en Het bericht De Algemene Instellingen van WordPress verscheen eerst op Webpoli.

  • Het WordPress Beheerdersmenu
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 15:38

    In het bericht Het WordPress Dashboard wordt kort verwezen naar het WordPress beheerdersmenu (Administration Menu of Admin Menu). Het beheerdersmenu is de zijbalk die altijd zichtbaar is aan de linkerzijde van de beheerderspanelen. Vooral al WordPress helemaal nieuw voor je is, kan die veelheid aan mogelijkheden overweldigend overkomen. Met dit bericht bied ik je een Het bericht Het WordPress Beheerdersmenu verscheen eerst op Webpoli.

  • De WordPress Werkbalk
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 09:33

    Ingelogde gebruikers zien bovenaan in het scherm een balk. Dat is de WordPress Werkbalk (WordPress Toolbar). Er is maar één werkbalk, maar je ziet er inderdaad twee. Bij de introductie in WordPress 3.1 werd deze balk de Admin Bar genoemd. Ook in de programmacode wordt deze naam nog steeds gebruikt. Als dus iemand verwijst naar Het bericht De WordPress Werkbalk verscheen eerst op Webpoli.

  • Het WordPress Dashboard
    by Wil Ransz on 17 augustus 2015 at 07:17

    Na het inloggen op een WordPress kom je terecht op het Dashboard. Het doel van dit instrumentenpaneel is je in een oogopslag informeren over de status van de website. Hierboven zie je het Dashboard van Webpoli. Niet alles wat je op het bovenstaande scherm ziet behoort tot het WordPress Dashboard. Het Dashboard omvat het paneel Het bericht Het WordPress Dashboard verscheen eerst op Webpoli.

  • Aankondiging mogelijke database update in verband met gedeelde termen
    by Wil Ransz on 12 augustus 2015 at 12:32

    Volgende week dinsdag, 18 augustus, komt waarschijnlijk WordPress 4.3 beschikbaar. Althans dat is de planning. Vooruitlopend daarop, heeft StudioPress een nieuwe versie van het Genesis Framework uitgebracht. Maak je gebruik van het Genesis Framework, dan is het ten zeerste aanbevolen dat je update naar Genesis 2.1.3, vóórdat je update naar WordPress 4.3. Dit heeft alles Het bericht Aankondiging mogelijke database update in verband met gedeelde termen verscheen eerst op Webpoli.

  • De Media Instellingen van WordPress
    by Wil Ransz on 10 augustus 2015 at 11:45

    Zodra je met WordPress een afbeelding uploadt, maakt WordPress daar geheel automatisch miniaturen van. En wel in drie verschillende formaten. Het maakt daarbij niet uit of je een afbeelding toevoegt via de Mediabibliotheek, of tijdens het maken van een bericht of een pagina. De afmetingen van deze drie formaten kun je instellen via de WordPress Het bericht De Media Instellingen van WordPress verscheen eerst op Webpoli.