3 redenen om Google Adwords te gebruiken

Tips om meer inzicht te hebben in de statistieken van je website
14 november 2018
Welke templates zijn er beschikbaar voor mijn website?
19 november 2018
Alle blogberichten

3 redenen om Google Adwords te gebruiken

Google Adwords is een systeem waarbij je reclame maakt voor je bedrijf in Google. Op die manier betaal je als het ware om bovenaan te staan in de zoekresultaten. Dit gebeurt in een bieding waarbij Google meet hoe goed jouw reclame is. De prijs die je bereid bent te betalen telt ook mee maar in veel mindere mate. Wij noemen 3 redenen om Google ads te gebruiken.

Meer klanten
Doordat u, mist Google Adwords goed wordt ingezet, bovenaan komt te staan in de zoekresultaten krijgt u meer bezoekers op uw website. Dat u bovenaan staat in Google alleen is niet genoeg om meer conversies te realiseren. Uw website moet op dat gebied wel geoptimaliseerd zijn. Als uw website namelijk niet aantrekkelijk is zullen klanten nog steeds geen aankoop doen.

Meer naamsbekendheid
Doordat u bovenaan in de Google resultaten staat, verkrijgt u meer naamsbekendheid. Mensen die namelijk Googelen zien uw bedrijfsnaam, of ze hier nu op klikken of niet. Daardoor zullen potentiele klanten uw bedrijf eerder onthouden en de volgende keer dat ze een product nodig hebben dat u verkoopt, zal uw naam te binnen schieten.

Beter meten
Doordat u dus meer bezoekers op uw website krijgt, kunt u preciezere metingen maken van uw website. U kunt bijvoorbeeld meten op welk punt van de bestelling uw bezoekers afhaken. Daar kunt u vervolgens op inspelen door die pagina te optimaliseren.

Specialisten inschakelen
Er is een paar keer gesproken over het optimaliseren van uw website en in het begin hadden we het over een voor Google goede reclame. Het is erg moeilijk om in te schatten wat een optimale reclame is voor Google. Daarom zijn er Google adwords bureaus die u verder helpen. Zo kunt u de Google Ads campagne uitbesteden. Zij hebben veel kennis van Google adwords en kunnen u helpen met de prijs en reclame. Een Google adwords specialist is namelijk dagelijks bezig met de algoritmen van Google en weet hoe uw website uit kan blinken tegenover de concurrentie. Daarnaast kunt u bij sommige online marketingbureaus gelijk terecht om uw website te laten optimaliseren. Naast adwords specialisten hebben zij dan ook specialisten die kunnen monitoren waar op uw website verbetering nodig is. Daarnaast weet zo een specialist ook wat hij moet doen om ervoor te zorgen dat de website wel optimaal is.

Zelf aan de slag met Adwords
U hoeft uw campagne natuurlijk niet uit te besteden aan een adword specialist. U kunt het ook zelf proberen. Zo kunt u een training doen van Google en informatie opzoeken op het internet. Dat scheelt u een hoop geld omdat u op deze manier geen adwords specialist hoeft te betalen. Tenminste, dat zou je denken. Zelf weet u niet wat precies wat u doet dus misschien raakt u daardoor wel al het geld kwijt dat u aan de Google adwords campagne heeft besteed zonder daar iets voor terug te krijgen. Een adwords specialist weet wat hij moet doen om ervoor te zorgen dat u een goede campagne voert waar u wel resultaat van ziet. Het inzetten van een adwords specialist kost u misschien wel wat geld maar hij zorgt ervoor dat u uw investering terugkrijgt.

Google Adwords is een systeem waarbij je reclame maakt voor je bedrijf in Google. Op die manier betaal je als het ware om bovenaan te staan in de zoekresultaten. Dit gebeurt in een bieding waarbij Google meet hoe goed jouw reclame is. De prijs die je bereid bent te betalen telt ook mee maar in veel mindere mate. Wij noemen 3 redenen om Google ads te gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *